Bei Benutzung wird die Seite neugeladen
Barrierefreie Anpassungen
Wählen Sie Ihre Einstellungen
Seheinschränkungen Unterstützung für Menschen, die schlecht sehen
Texte vorlesen Hilfestellung für Nutzer, die Probleme beim Lesen von Onlinetexten haben
Kognitive Einschränkungen Hilfestellung beim Lesen und beim Erkennen wichtiger Elemente
Neigung zu Krampfanfällen Animationen werden deaktiviert und gefährliche Farbkombinationen reduziert
Konzentrationsschwäche Ablenkungen werden reduziert und ein klarer Fokus gesetzt
Screenreader Die Website wird so verändert, das sie mit Screenreadern kompatibel ist
Tastatursteuerung Die Webseite kann mit der Tastatur genutzt werden
Alle Einstellungen zurücksetzen Ihre Einstellungen zur Barrierefreiheit werden auf den Standard zurückgesetzt
Individuelle Anpassungen
Schriftgröße
Zeilenabstand
Inhaltsgröße
Wortabstand
Zeichenabstand
Hintergrundfarbe
Textfarbe
Linkfarbe
Titelfarbe
Ruday | Teaching Elementary Grammar with Mentor Texts | Buch | 978-1-041-00589-6 | sack.de

Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm

Ruday

Teaching Elementary Grammar with Mentor Texts

Ready to Use Lesson Plans for Grades 3-5
1. Auflage 2025
ISBN: 978-1-041-00589-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Ready to Use Lesson Plans for Grades 3-5

Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm

ISBN: 978-1-041-00589-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd


Teaching Elementary Grammar with Mentor Texts: Ready to Use Lesson Plans for Grades 3-5 contains detailed grammar lesson plans for teachers in grades three, four, and five.

The lesson plans in this book incorporate the research-based best practices of grammar instruction and apply those practices to the teaching and learning of grammar instruction. They present grammatical concepts in the context of effective writing by using mentor texts. These mentor text examples, which students read from a writer’s perspective, deepen students’ metacognition of the importance of grammatical concepts and help them see the elements of grammar as tools for strong writing that authors use strategically to make their work as strong as possible.

The book provides elementary school teachers with user-friendly lesson plans that they can easily use to put mentor text-based grammar instruction into action in their classrooms. These lesson plans feature published examples of grammatical concepts from contemporary children’s and middle-grade books, activities that help students connect their reading and writing experiences, and reflective activities that facilitate students’ metacognition of the importance of grammatical concepts. The thorough plans in this book will help teachers put the best practices of grammar instruction into action in concrete, practitioner-oriented ways.

Ruday Teaching Elementary Grammar with Mentor Texts jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional Practice & Development


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents

Introduction: Reimagining Elementary School Grammar Instruction with Mentor Texts

Section One: Lesson Plans Recommended for the Third-Grade Classroom

Lesson 3.1: Let’s Agree: Subject-Verb Agreement

Lesson 3.2: Descriptive Information: Adjectives

Lesson 3:3: The Power of Explanation: Adverbs

Lesson 3.4: Building Sentences: Simple, Compound, and Complex Sentences

Lesson 3.5: In Dialogue: Using Commas and Quotation Marks When Writing Dialogue

Section Two: Lesson Plans Recommended for the Fourth-Grade Classroom

Lesson 4.1: A Big Deal: Capitalization

Lesson 4.2: Showing Conditions: Modal Auxiliaries

Lesson 4.3: Elaborating on Information: Prepositional Phrases

Lesson 4.4: Providing Detail: Relative Clauses

Lesson 4.5: Clear and Powerful Language: Strong Verbs and Specific Nouns

Section Three: Lesson Plans Recommended for the Fifth-Grade Classroom

Lesson 5.1: Linking and Connecting: Conjunctions

Lesson 5.2: Showing Emotion: Interjections

Lesson 5.3: Pronouns and Clarity: Pronoun-Antecedent Agreement

Lesson 5.4: Beyond the Literal: Figurative Language

Lesson 5.5: Towards Clarity: Using Commas for Clarity  Section Four: Final Thoughts and Resources

Conclusion: Putting Mentor Text-Based Grammar Instruction Into Action in Grades 3-5

Appendix A: Annotated Bibliography of Mentor Texts

Appendix B: Reproducible Graphic Organizers

Appendix C: Lesson Plan Template


Sean Ruday (he/him/his) is a professor and program coordinator of English education at Longwood University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.