Buch, Englisch, 152 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 354 g
ISBN: 978-1-137-40265-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Entrepreneurship is widely embraced today in political discourse, popular culture, and economic policy prescriptions. Several groups actively promote entrepreneurial thinking and practices in higher education. This book examines how this 'Entrepreneurship Movement' impacts higher education in Canada and the United States.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
Weitere Infos & Material
List of Figures List of Tables 1. The Entrepreneurship Movement and the University 2. Entrepreneurship in North America 3. Public Policy for Entrepreneurship 4. Entrepreneurship Learning on Campus 5. Conclusions Index




