The Great American Dilemma
Buch, Englisch, 189 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 3648 g
ISBN: 978-1-137-37255-0
Verlag: Palgrave MacMillan Us
In this follow up to From a Market Economy to a Finance Economy, Samli reflects on his more than half a century of economic experience and research, maintaining that financiers, the government and many decision makers in both politics and the economy, do not really the 'free market.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Öffentlicher Dienst, Öffentlicher Sektor
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Öffentliche Finanzwirtschaft, Besteuerung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geldwirtschaft, Währungspolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
Weitere Infos & Material
1. What is a Market Economy? 2. Financial Conservatism Does Not Work 3. Industrial Giants are a Major Block 4. The Needed Change in the Orientation 5. A Totally Unknown Concept, Marketing Multiplier 6. Activating the Marketing Multiplier 7. Government, a Leader and Partner 8. Managing the Outsourcing 9. Innovation is the Answer 10. What is at Risk? 11. Returning of the Market Economy 12. The Future of American Market System 13. Needed a Constructive Vision