Schweitzer / Freathy / Parker | Improving Religious Education Through Teacher Training | Buch | 978-3-8309-4637-3 | www.sack.de

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 520 g

Schweitzer / Freathy / Parker

Improving Religious Education Through Teacher Training

Experiences and Insights From European Countries
1. Auflage 2023
ISBN: 978-3-8309-4637-3
Verlag: Waxmann

Experiences and Insights From European Countries

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 520 g

ISBN: 978-3-8309-4637-3
Verlag: Waxmann


This book brings together two topics which have both been of increasing interest in different countries. The first refers to the quality of Religious Education as a school subject (RE) in general, the second is about the education of teachers of RE and its possible contribution to better quality RE. There have been many public, and often controversial, debates concerning both of these topics. The chapters contained in this volume, however, are not meant to continue such debates (even if it is inevitable that they will contribute to these debates as well), but to make use of research, especially research on teacher education in the field of RE, in order to provide insights based not just on political or personal opinions, but on rigorous academic scholarship.

Schweitzer / Freathy / Parker Improving Religious Education Through Teacher Training jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Schnabel-Henke, Hanne
Dr. Hanne Schnabel-Henke ist Geschäftsführerin des Evangelischen Instituts für Berufsorientierte Religionspädagogik (EIBOR) an der Universität Tübingen. Sie unterrichtet an einer Kaufmännischen Schule mit den Fächern Betriebswirtschaftslehre und Evangelische Religionslehre.

Ubani, Martin
Martin Ubani is a Professor of Religious Education at the School of Theology and the School of Applied Science of Education and Teacher Education at the University of Eastern Finland (UEF). His research interests include religion and education, spiritual education, RE teacher education and classroom research.

Lipiäinen, Tuuli
Tuuli Lipiäinen is a Doctoral Researcher at the Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki, Finland.

Schweitzer, Friedrich
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.

Gärtner, Claudia
Prof. Dr. Claudia Gärtner, TU Dortmund, Institut für Katholische Theologie, ist Professorin für Praktische Theologie mit den Arbeitsschwerpunkten religionsdidaktische Unterrichtsforschung, Bilddidaktik sowie Jugendverbandsarbeit in der Ganztagsschule.

Kallioniemi, Arto
Arto Kallioniemi Th.D, Professor of Religious Education, Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki. He holds the UNESCO Chair on “Values, Dialogue and Human Rights”. He has published extensively on contextual and comparative studies on religious education and multicultural education. He is currently principal investigator in several research and developmental projects concerning diversity of worldview in education, such as “Cultures and Worldview in Basic Education” and “Diverse Languages and Religions in School”.

Rutkowski, Mirjam
Mirjam Rutkowski, M.Sc., wissenschaftliche Mitarbeiterin am Evangelischen Institut fur Berufsorientierte Religionspädagogik, Universität Tübingen.

Fricke, Michael
Prof. Dr. Michael Fricke ist Inhaber des Lehrstuhls für Evangelische Theologie mit Schwerpunkt Religionspädagogik und Didaktik des Religionsunterrichts an der Universität Regensburg. Er studierte Evangelische Theologie, promovierte nach dem Vikariat in Theologie und habilitierte nach Pfarramt sowie Schuldienst in der Religionspädagogik. Seine Forschungsschwerpunkte sind Bibeldidaktik, empirische Religionspädagogik und Konzeption von Religionsunterricht.

Binder, Melanie
MMag.a Melanie Binder is University Assistant (Prae-Doc) at the Institute of Religious Education at the Faculty of Protestant Theology, University of Vienna, Austria.

Simojoki, Henrik
Simojoki, Henrik, Prof. Dr., geb. 1975, Studium der Ev. Theologie in Heidelberg, Neuendettelsau, Tübingen und Erlangen, Professor für Praktische Theologie und Religionspädagogik an der Theologischen Fakultät der Humboldt-Universität zu Berlin

Viinikka, Kaisa
Dr. Kaisa Viinikka is a teacher at the Teacher Training School, University of Eastern Finland.

Schlag, Thomas
Thomas Schlag, Dr., ist Professor fur Praktische Theologie mit den Schwerpunkten Religionspädagogik, Kirchentheorie und Pastoraltheologie an der Theologischen und Religionswissenschaftlichen Fakultät der Universität Zürich.

Pollefeyt, Didier
Dr. Didier Pollefeyt is Professor of Religious Education and Chair of the Academic Center for Teacher Training in Religion at the Faculty of Theology and Religious Studies, KU Leuven, Belgium.

Walshe, Karen
Dr. Karen Walshe is Associate Professor and Director of Education at the Graduate School of Education, University of Exeter, England.

Simojoki, Henrik
Simojoki, Henrik, Prof. Dr., geb. 1975, Studium der Ev. Theologie in Heidelberg, Neuendettelsau, Tübingen und Erlangen, Professor für Praktische Theologie und Religionspädagogik an der Theologischen Fakultät der Humboldt-Universität zu Berlin

Rothgangel, Martin
Prof. Dr. Martin Rothgangel ist Vorstand des Instituts für Religionspädagogik der Evangelisch-Theologischen Fakultät der Universität Wien und seit 2014 Dekan. Seine Arbeitsschwerpunkte sind religionspädagogische Lehr-/Lernforschung (v. a. hinsichtlich der Themen Judenfeindschaft, interreligiöser Dialog, Verhältnis von Theologie und Naturwissenschaft), Wissenschaftstheorie Religionspädagogik / Theologie sowie empirische Forschung im Bereich der ReligionslehrerInnenbildung.

Pepes, Evangelos
Dr. Evangelos Pepes is Assist. Professor in Theory and Practice of Christian Education at the School of Social Theology and Christian Culture, Faculty of Theology, Aristotle University of Thessaloniki, Greece.

McKinney, Stephen J.
Dr. Stephen J. McKinney is Professor in the School of Education, University of Glasgow, Scotland.

Baumfield, Vivienne
Dr. Vivienne Baumfield is Professor of Professional Learning at the Graduate School of Education, University of Exeter, England.

Stogiannidis, Athanasios
Dr. Dr. Athanasios Stogiannidis is Assist. Professor of School Pedagogy and Didactics of Religious Education at the School of Theology / Faculty of Theology, Aristotle University of Thessaloniki, Greece.

Ulfat, Fahimah
Fahimah Ulfat is Professor for Islamic Education at the Centre of Islamic Theology at the University of Tuebingen. Her first monograph entitled „Self-Positioning of Muslim Children to God“ was based on her PhD dissertation at the University of Erlangen-Nuremberg. Her research is primarily empirically oriented and she has written several articles and essays in peer reviewed journals and books. Her research interests include inter alia concepts of belief and knowledge of Muslim children and youth, Gender role concepts of Muslim youth, teaching research, Collective orientations of Christian and Muslim students with regard to the perception of the respective other religion (interdisciplinary).

Schweitzer, Friedrich
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.

Schnaufer, Evelyn
Evelyn Schnaufer M.Sc. is a Researcher at the University of Tübingen, Faculty of Protestant Theology, Tübingen, Germany.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.