Ulfat, Fahimah
Fahimah Ulfat is Professor for Islamic Education at the Centre of Islamic Theology at the University of Tuebingen. Her first monograph entitled „Self-Positioning of Muslim Children to God“ was based on her PhD dissertation at the University of Erlangen-Nuremberg. Her research is primarily empirically oriented and she has written several articles and essays in peer reviewed journals and books. Her research interests include inter alia concepts of belief and knowledge of Muslim children and youth, Gender role concepts of Muslim youth, teaching research, Collective orientations of Christian and Muslim students with regard to the perception of the respective other religion (interdisciplinary).
Boschki, Reinhold
Dr. Reinhold Boschki ist Professor am Lehrstuhl für Religionspädagogik, Kerygmatik und Kirchliche Erwachsenenbildung an der Universität Tübingen und Leiter des Katholischen Instituts für berufsorientierte Religionspädagogik.
Boschki, Reinhold
Dr. Reinhold Boschki ist Professor am Lehrstuhl für Religionspädagogik, Kerygmatik und Kirchliche Erwachsenenbildung an der Universität Tübingen und Leiter des Katholischen Instituts für berufsorientierte Religionspädagogik.
Schweitzer, Friedrich
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.
Landthaler, Bruno
Bruno Landthaler, ist Wissenschaftlicher Mitarbeiter fur jüdische Religionspädagogik an der Hochschule fur Jüdische Studien Heidelberg.
Ulfat, Fahimah
Fahimah Ulfat is Professor for Islamic Education at the Centre of Islamic Theology at the University of Tuebingen. Her first monograph entitled „Self-Positioning of Muslim Children to God“ was based on her PhD dissertation at the University of Erlangen-Nuremberg. Her research is primarily empirically oriented and she has written several articles and essays in peer reviewed journals and books. Her research interests include inter alia concepts of belief and knowledge of Muslim children and youth, Gender role concepts of Muslim youth, teaching research, Collective orientations of Christian and Muslim students with regard to the perception of the respective other religion (interdisciplinary).
Woppowa, Jan
Universität Paderborn, Institut für Katholische Theologie, Fachbereich Religionsdidaktik
Schweitzer, Friedrich
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.
Scheunpflug, Annette
Professorin für Allgemeine Pädagogik an der Otto-Friedrich-Universität Bamberg, KulturLeBi: Kultur in der Lehrerbildung – Grundlagen einer kulturbezogenen Professionalisierung angehender Lehrkräfte.
Schlag, Thomas
Thomas Schlag, Dr., ist Professor fur Praktische Theologie mit den Schwerpunkten Religionspädagogik, Kirchentheorie und Pastoraltheologie an der Theologischen und Religionswissenschaftlichen Fakultät der Universität Zürich.
Topkara, Ufuk
Ufuk Topkara ist Juniorprofessor für Vergleichende Theologie in islamischer Perspektive am Berliner Institut für Islamische Theologie (BIT) der Humboldt-Universität zu Berlin. Er studierte Geschichtswissenschaften und Philosophie an der Humboldt-Universität und der Harvard University und wurde im Graduiertenkolleg für Islamische Theologie promoviert. Er war Postdoktorand im Humility & Conviction in Public Life Program der University of Connecticut, Gastwissenschaftler am American Institute for Contemporary German Studies (AICGS) der Johns Hopkins University sowie Fellow am Virginia Center for the Study of Religion, University of Virginia.