Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 363 g
Reihe: Media, Education and Culture
Youth Culture in the Age of Multimedia
Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 363 g
Reihe: Media, Education and Culture
ISBN: 978-1-85728-856-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd
This work explores the diverse ways in which young people are active social agents in the production of youth culture in the digital age. It collects an international range of empirical accounts describing the ways in which young people utilize and appropriate new technology. The contributors draw on a range of theoretical perspectives including cultural studies, social anthropology and feminism.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein Soziale und ethische Aspekte der EDV
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Introduction: Being Young in the Digital Age, Chapter 2 Fun and Games are Serious Business, Chapter 3 Blue Group Boys Play Incredible Machine, Girls Play hopscotch: Social Discourse and Gendered Play at the Computer, Chapter 4 Digital Visions: Children’s ‘Creative’ Uses of Multimedia Technologies, Chapter 5 Making Connections: Young People and the Internet, Chapter 6 An American otaku (or, a boy’s virtual life on the Net), Chapter 7 Digital Culture—the View from the Dance Floor, Chapter 8 Hackers: Masters of Modernity and Modern Technology, Notes on Contributors, Index