Insights from 20 Global Business Leaders
Buch, Englisch, 154 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 231 g
ISBN: 978-981-10-7864-4
Verlag: Springer
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Coaching, Training, Supervision
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
1 Class 1: Introduction—Getting Ready for School.- 2 Class 2: Personality—The Three Essential Traits of the CEO.- 3 Class 3: Education—Three Academic Proverbs for Future CEOs.- 4 Class 4: Experience—Three Dilemmas for Would-Be CEOs.- 5 Class 5: Meta-Skills—a C, E and O Taxonomy.- 6 Class 6: Roles—The Four Essential Functions of the CEO.- 7 Class 7: Style—Five Ways to Project Yourself as a CEO.- 8 Class 8: Staying at the Top (But Not Too Long)—The Five Challenges All CEOs Must Master.- 9 Conclusion: Lessons for Future CEOs, Their Parents and Educators.