Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 354 g
Religious and Historical Roots of Entrepreneurship: Religious and Historical Roots of Entrepreneurship
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 354 g
ISBN: 978-1-56324-846-7
Verlag: Routledge
Using Taiwan's third largest export industry - shoe manufacturing - as a case study, this work contends that economic development can be tied to Taiwan's own cultural history as well as to the influx of foreign capital or the initiatives of the state government.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Verwaltungswissenschaft, Öffentliche Verwaltung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Beyond the Pale; Chapter 2 Fragrant Rings; Chapter 3 The Visible Hand; Chapter 4 A Blessing From Heaven; Chapter 5 Clicking, Closing, and Making; Chapter 6 Local Heroes; Chapter 7 Every Living Room a Factory; Chapter 8 Inscribing Capitalism; Chapter 101 Conclusion;