Smith | The Roots and Uses of Marketing Knowledge | Buch | sack.de

Buch, Englisch, 219 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 175 mm x 246 mm, Gewicht: 586 g

Smith

The Roots and Uses of Marketing Knowledge

A Critical Inquiry into the Theory and Practice of Marketing

Buch, Englisch, 219 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 175 mm x 246 mm, Gewicht: 586 g

ISBN: 978-3-11-063114-2
Verlag: De Gruyter


Marketing theory is often developed in isolation not collaboration; theoretical perspectives sometimes are ignorant of the diversity of marketing practice. In “The roots and uses of marketing knowledge: a critical inquiry into the theory and practice of marketing”, the author engages with the vital conversation about how marketing knowledge is created, disseminated and consumed, looking beyond the traditional reification of practice in theory and verification of theory in practice. The ontology of this work is anchored in subjective individual meaning; the epistemological stance assumes that this meaning is socially constructed. Consequently, rich empirical data, grounded in the context of experiential evidence, is extracted from a comprehensive range of marketing constituencies: academics, practitioners, managers, consultants, authors, lecturers and students. In its examination of the polarities, hybridity and iterative flow of marketing knowledge creation and consumption, this text posits a cohesive argument for a theory/practice bipartite fusion not dichotomy, adding valuable insights into the textual, contextual and pedagogical representations of marketing knowledge. The history and future of marketing knowledge is examined with the aid of instructive illustrations and insightful first-hand experience. Drawing on extensive qualitative research from a broad range of influential producers and vital consumers, Dr. Smith presents a relevant, exciting marketing knowledge framework which will be a vital resource for academics, students and practitioners.
Smith The Roots and Uses of Marketing Knowledge jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Terry Smith, Practitioner with over 20 years' experience in a broad range of senior B2B Marketing positions, UK


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.