Bei Benutzung wird die Seite neugeladen
Barrierefreie Anpassungen
Wählen Sie Ihre Einstellungen
Seheinschränkungen Unterstützung für Menschen, die schlecht sehen
Texte vorlesen Hilfestellung für Nutzer, die Probleme beim Lesen von Onlinetexten haben
Kognitive Einschränkungen Hilfestellung beim Lesen und beim Erkennen wichtiger Elemente
Neigung zu Krampfanfällen Animationen werden deaktiviert und gefährliche Farbkombinationen reduziert
Konzentrationsschwäche Ablenkungen werden reduziert und ein klarer Fokus gesetzt
Screenreader Die Website wird so verändert, das sie mit Screenreadern kompatibel ist
Tastatursteuerung Die Webseite kann mit der Tastatur genutzt werden
Alle Einstellungen zurücksetzen Ihre Einstellungen zur Barrierefreiheit werden auf den Standard zurückgesetzt
Individuelle Anpassungen
Schriftgröße
Zeilenabstand
Inhaltsgröße
Wortabstand
Zeichenabstand
Hintergrundfarbe
Textfarbe
Linkfarbe
Titelfarbe
Snow / Federico / Montague | Aptitude, Learning, and Instruction | Buch | 978-0-367-75592-8 | sack.de

Buch, Englisch, 354 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 671 g

Reihe: Aptitude, Learning and Instruction

Snow / Federico / Montague

Aptitude, Learning, and Instruction

Volume 2: Cognitive Process Analyses of Learning and Problem Solving
1. Auflage 2021
ISBN: 978-0-367-75592-8
Verlag: Taylor & Francis

Volume 2: Cognitive Process Analyses of Learning and Problem Solving

Buch, Englisch, 354 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 671 g

Reihe: Aptitude, Learning and Instruction

ISBN: 978-0-367-75592-8
Verlag: Taylor & Francis


For the previous 6 years before publication, Office of Naval Research (ONR) had been conducting a thematically oriented contract research program aimed, in large part, at developing the kind of broad theoretical framework necessary for a workable process interpretation of aptitude, learning, and performance. Originally published in 1980, the papers in this collection are generally addressed to three broad areas that were central to those interests of the ONR Personnel and Training Research Programs. One area is concerned with individual differences information processing, as revealed in simple laboratory or psychometric tests. The second area focuses on the structural aspects of learning and performance, using tools and concepts from semantic memory theory to describe what is learned and how it is learned. And the third area is aimed at the management of instruction: It addresses itself to the kinds of research and instructional designs required for effective implementation of adaptive instruction.

Snow / Federico / Montague Aptitude, Learning, and Instruction jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Foreword. Acknowledgements. 14. Some Examples of Cognitive Task Analysis with Instructional Implications James G. Greeno 15. An Elaborative Conception of Learner Differences William D. Rohwer, Jr. 16. Event-Related Potentials: Approaches to Cognitive Psychology Emmanuel Donchin and Jack B. Isreal 17. Discussion: Process Analyses of Learning and Problem Solving Henry M. Halff 18. Planning Nets: A Representation for Formalizing Analogies and Semantic Models of Procedural Skills Kurt VanLehn and John Seely Brown 19. A Theory-Based Approach to the Study of Individual Differences in Mental Imagery Stephen M. Kosslyn and Pierre Jolicoeur 20. Multiple Conceptual Models of a Complex System Albert L. Stevens and Allan Collins 21. Complex Learning Processes John R. Anderson, Paul J. Kline and Charles M. Beasley, Jr. 22. Discussion: Teaching, Learning, and the Representation of Knowledge Donald A. Norman 23. Models of Concept Formation Richard B. Millward 24. Learning Theory, Instructional Theory, and Adaptation Thomas J. Shuell 25. Discussion: Coordinating Research Topics With Instructional Requirements William E. Montague 26. General Discussion: Relationships Between Aptitude, Learning, and Instruction Robert Glaser. Author Index. Subject Index.


Richard E. Snow, Pat-Anthony Federico, William E. Montague


Libri GmbH
Europaallee 1
36244 Bad Hersfeld

Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.