Solso | Theories in Cognitive Psychology | Buch | 978-1-032-72239-9 | www.sack.de

Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm

Reihe: Psychology Revivals

Solso

Theories in Cognitive Psychology

The Loyola Symposium
1. Auflage 2025
ISBN: 978-1-032-72239-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd

The Loyola Symposium

Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm

Reihe: Psychology Revivals

ISBN: 978-1-032-72239-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd


Originally published in 1974, this volume presents up-to-date original research and theory in the field of cognition. The contributors survey the most intriguing problems of the area, including the construction of memory, retrieval from memory, concept formation, and problem solving. Also considered in the light of current cognitive theory are the fundamental questions of how language is formed and how learning takes place. The volume often views past theory and data from the perspective of new theoretical insights and provides challenging alternatives to the interpretation of previous experimentation.

Solso Theories in Cognitive Psychology jetzt bestellen!

Zielgruppe


Adult education, General, and Postgraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface.  Section I 1. Can We Have a Theory of Meaningful Memory? James J. Jenkins 2. Memory and the Efficacy of Cues or “Yes I Know!” vs. “Why Didn’t I Think of That?” Robert L. Solso 3. Continuity of Processes Across Variants of Recognition Learning Donald H. Kausler 4. Theoretical Implications of the Spacing Effect Douglas L. Hintzman 5. Search Processes in Recognition Memory Richard C. Atkinson, Douglas J. Herrmann and Keith T. Wescourt 6. Transformational Studies of the Internal Representation of Three-Dimensional Objects Jacqueline Metzler and Roger N. Shepard 7. Critique of Pure Memory Frank Restle 8. Discussion: Section I.  Section II 9. An Inference Model for Conceptual Rule Learning L.E. Bourne, Jr. 10. How Do People Discover Concepts? Roger L. Dominowski 11. A Transfer Hypothesis, Whereby Learning-to-Learn, Einstellung, the Pree, Reversal-Nonreversal Shifts, and Other Curiosities are Elucidated Marvin Levine 12. A Set Analysis Theory of Behavior in Formal Syllogistic Reasoning Tasks James R. Erickson 13. The Origins of Language Comprehension Janellen Huttenlocher 14. Discussion: Section II. Author Index. Subject Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.