Buch, Englisch, 233 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3318 g
ISBN: 978-3-319-75710-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
Weitere Infos & Material
Part A: Language Teachers in CALL Environments.- Chapter 1: Technology and Language Teacher Education; Chapter 2: Teachers’ Roles in the CALL Classroom.- Chapter 3: Teachers’ Competencies in CALL.- Chapter 4: CALL Teacher Development.- Part B: Approaches and Tasks.- Chapter 5: Role-Based Approach.- Chapter 6: Language Skill-Based Approach.- Chapter 7: Tool-Based Approach.- Chapter 8: Activity-Based Approach.- Part C: Resources.- Chapter 9: Some Scenarios for Teacher Development.- Chapter 10: A Bibliography of CALL: Teachers.- Chapter 11: Teacher Development Resources.