Buch, Englisch, 308 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 585 g
Applying Ethical Constructs to Legal Cases in Education
Buch, Englisch, 308 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 585 g
ISBN: 978-0-367-41514-3
Verlag: Taylor & Francis
This thoroughly revised edition features:
• An entirely new chapter on conceptual and empirical insights grounding our understanding of students’ best interests
• 10 new legal cases reflecting recent developments in school law including educational needs of transgender students, immunity for student searches, conflicts between religious expression and free speech, educators’ access to students’ cell phone data, education for children of undocumented immigrants, and access to literacy as a fundamental right
• A focus on preparing school leaders to meet the Professional Standards for Educational Leaders (PSEL)
• Updated information and references throughout to reflect current context, resources, and education policy
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Rechtswissenschaften Berufs- und Gebührenrecht freie Berufe Rechtsanwälte und Notare
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Entscheidungstheorie, Sozialwahltheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Rechtswissenschaften Bürgerliches Recht Familienrecht Sorgerecht, fam. Namensrecht, Abstammung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftsstatistik, Demographie
Weitere Infos & Material
Part I:A Conceptual Framework 1.Introduction 2.Conceptualizing an Ethical Framework for Educational Leaders 3.A Model for Promoting the Student’s Best Interests 4.Grounding “Best Interests” in both Wisdom and Knowledge Traditions 5.The Courts, the Law, and Ethics 6.Applying Ethical Constructs to Legal Cases Part II:Students’ Fundamental Rights 7.Freedom of Speech 8 Religious Expression 9.Censorship and Viewpoint Discrimination 10.Technology, Cyberbullying, and Sexting 11.The Right to Privacy 12.School Safety and Zero Tolerance Part III:School Governance, the Curriculum, and the Student 13.Academic Standards, Assessment, and the Right to Education 14.Teachers, Learning, and the Curriculum 15.Governmental Immunity 16.Equity, Equality, and Equal Protection Part IV:Conclusions 17.Conclusions