Stiglegger | Film as a Medium of Seduction | Buch | 978-3-658-43817-3 | sack.de

Buch, Englisch, 155 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm

Stiglegger

Film as a Medium of Seduction

Introduction to the Seduction-Theory of Film

Buch, Englisch, 155 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm

ISBN: 978-3-658-43817-3
Verlag: Springer


The seduction-theory defines film in a broader sense as a medium of seduction, based on the French concept of séduction. It is a theoretical approach influenced by continental philosophy and classical film theory, linked to a three-stage analytical model. The book introduces the theoretical foundations and, using various classical and contemporary examples from film history, presents a genuine method of film analysis.
Stiglegger Film as a Medium of Seduction jetzt bestellen!

Zielgruppe


Upper undergraduate

Weitere Infos & Material


Introduction.- Film and philosophy.- Body, cinema and performance.- Seduction and ethics.- Seduction and genre.- Seduction to myth.- Seduction, performance and pop culture.- Seduction and the exploration of existence.- Perspectives on deduction theory.


Prof. Dr. Marcus Stiglegger teaches Film and Image Studies in Muenster and Regensburg.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.