Buch, Englisch, 383 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 511 g
An Economist's View
Buch, Englisch, 383 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 511 g
ISBN: 978-3-030-37167-8
Verlag: Springer International Publishing
This book draws on the work of economists and historians to highlight the importance of changing technologies, religious beliefs, and cultural attitudes, showing that what is considered ethical differs across time and place.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
Weitere Infos & Material
1. You Can’t Live (Well) Without Business Ethics.- 2. Overview of Business Ethics.- 3. Primitive Trade.- 4. Ancient Trade in the Near East.- 5. Greek Society.- 6. Roman Society.- 7. Jewish and Christian Attitudes.- 8. Islam and Business Ethics.- 9. Medieval Business Ethics.- 10. Medieval Ethics and Markets.- 11. Early-Modern Europe and Resurging Trade.- 12. Birth of a Consumer Society in Eighteenth-Century England.- 13. Quakers and Business Ethics.- 14. Labor Relations Through the Ages.- 15. Slavery Throughout History.- 16. Conclusion.