Szyszka | Pronunciation Learning Strategies and Language Anxiety | Buch | 978-3-319-84451-0 | sack.de

Buch, Englisch, 224 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 371 g

Reihe: Second Language Learning and Teaching

Szyszka

Pronunciation Learning Strategies and Language Anxiety

In Search of an Interplay
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2017
ISBN: 978-3-319-84451-0
Verlag: Springer International Publishing

In Search of an Interplay

Buch, Englisch, 224 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 371 g

Reihe: Second Language Learning and Teaching

ISBN: 978-3-319-84451-0
Verlag: Springer International Publishing


This book presents theoretical considerations and the results of empirical research on pronunciation learning strategies (PLS) deployed by pre-service trainee teachers majoring in English as a foreign language who experienced different levels of language anxiety (LA). The theoretical part focuses on the concepts of pronunciation learning, pronunciation-learning strategies and language anxiety and includes an overview of recent empirical research dealing with various related issues. The empirical section of the book presents the findings of a research project that investigated the interplay between PLS and LA, in which both quantitative and qualitative data were collected. Based on the findings, the author proposes two profiles of anxious and non-anxious EFL trainee teachers who support their pronunciation learning with an array of pronunciation learning strategies and tactics.

Szyszka Pronunciation Learning Strategies and Language Anxiety jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction.- Pedagogical and Psychological Background of Pronunciation Learning and Language Learning Strategies.- Foreign Language Anxiety in the Context of Foreign Language Oral Performance, Language and Pronunciation Learning Strategies.- A Review of Selected Empirical Research on Pronunciation Learning Strategies and Language Anxiety.- Research on the Interplay Between Pronunciation Learning Strategies and Language Anxiety.- Conclusions.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.