Tarling | Managing Social Research | Buch | 978-0-415-35517-9 | sack.de

Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 304 g

Reihe: Social Research Today

Tarling

Managing Social Research

A Practical Guide
1. Auflage 2005
ISBN: 978-0-415-35517-9
Verlag: Routledge

A Practical Guide

Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 304 g

Reihe: Social Research Today

ISBN: 978-0-415-35517-9
Verlag: Routledge


An essential tool for those planning to undertake social research, this exceptional book tackles many of the specific concerns and issues that arise. A well structured text, it offers a comprehensive introduction to a range of important areas in project management, including:

- commissioning research

- preparing a tender or grant application

- risk and stakeholder analysis

- managing the field work and data analysis

- financial management

- ethics, confidentiality and copyright.

This book provides a unique source of guidance for anyone seeking to commission, manage or carry out social research. It will especially benefit researchers working in a variety of different contexts, including those in academia, central or local government, 'quangos', public bodies or private consulting companies.

Tarling Managing Social Research jetzt bestellen!

Zielgruppe


General, Postgraduate, Professional, and Undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction 2. Stakeholder and Risk Analysis 3. Commissioning Research 4. Applying for Research Funding 5. Negotiation to Contract 6. Project Planning 7. Research Staff 8. Implementing the Project 9. Dissemination 10. Intellectual Property, Copyright, Confidentiality and Data Protection 11. Ethics in Social Research 12. Summary Bibliography


Roger Tarling is Professor of Social Research at the University of Surrey. His research interests cover crime and criminal justice, the voluntary sector, research management, statistical modelling and quantitative research methods.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.