Buch, Englisch, Band 14, 293 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 470 g
Reihe: IEA Research for Education
A Nordic Perspective Across Time and Groups of Students
Buch, Englisch, Band 14, 293 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 470 g
Reihe: IEA Research for Education
ISBN: 978-3-031-49582-3
Verlag: Springer Nature Switzerland
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
Weitere Infos & Material
A. Setting the Stage:1 Introduction: Student Achievement and Equity Over Time in the Nordic Countries: Christian Christrup Kjeldsen, Trude Nilsen, Jenna Hiltunen, Nani Teig.- 2 Theoretical framework of Teacher Practice: Nani Teig, Trude Nilsen, Kajsa Yang Hansen.- 3 Analytical framework: Trude Nilsen, Nani Teig.- B. Teacher Practice: 4 Content coverage: Development over Time and Correlation with Achievement: Rune Müller Kristensen, Victoria Rolfe.- 5 Teaching Quality and Assessment Practice: Trends Over Time and Correlation with Achievement: Nani Teig, Jennifer Maria Louto.- C. Explaining Changes Over Time: 6 Are Changes in Content Coverage Related to Changes in Achievement Over Time?: Monica Rosén and Trude Nilsen.- 7 Changes in Teacher Practices Related to Changes in Student Achievement: Trude Nilsen and Jan-Eric Gustafsson.- D. Equality: 8 Equality in Content Coverage in the Nordic Countries?: Sigrid Blömeke.- 9 Examining the Role of Teaching Quality and Assessment Practicein Reducing Socioeconomic and Ethnic Inequities in Mathematics Achievement: Kajsa Yang Hansen, Victoria Rolfe, Nani Teig.- E. Closing remarks: 10 Discussions of Findings on Teacher Practice Across Countries, Time, and Chapters: Trude Nilsen, Nani Teig.