Buch, Englisch, 388 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 218 mm, Gewicht: 499 g
Strategic Players in a Multipolar World
Buch, Englisch, 388 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 218 mm, Gewicht: 499 g
ISBN: 978-0-19-946646-7
Verlag: Sydney University Press
Based on comparative data and interviews with over 90 senior managerial personnel from Indian multinationals, this book provides a comprehensive picture of the emerging multinational firms from India in terms of their internationalization process, competitive advantages, approach to global markets, and future outlook.
With chapters from leading scholars in the field of international business, Emerging Indian Multinationals throws light on the characteristics, concerns, challenges, and strategies of Indian multinationals from an emerging-market perspective to facilitate crossvergence of best practices for all multinationals in a multipolar world.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel