Thomas | Research Concepts for Management Studies | Buch | 978-0-415-34192-9 | www.sack.de

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 288 g

Thomas

Research Concepts for Management Studies


1. Auflage 2006
ISBN: 978-0-415-34192-9
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 288 g

ISBN: 978-0-415-34192-9
Verlag: Routledge


By its very nature, management is a multidisciplinary enterprise. Despite this, management research has tended to be organized around a number of discrete management disciplines with their own methodological outlooks. As a result, researchers in different fields often find it difficult to appreciate work outside their own area of specialization, so inhibiting much-needed collaboration across disciplinary boundaries.

Management has emerged as a major area of research that has attracted students in growing numbers. However, there are still relatively few texts that are tailored specifically to the needs and interests of management researchers. Together with its companion volume, Research Skills for Management Studies (Routledge, 2003), this book offers management students a challenging but accessible introduction to research methods and concepts, irrespective of their field of specialization.

Thomas Research Concepts for Management Studies jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. What Does It All Mean? 2. Science in Management Studies 3. Theory in Management Studies 4. Data in Management Studies 5. Validity in Management Studies 6. Significance in Management Studies


Alan Berkeley Thomas



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.