Buch, Englisch, Band 13, 278 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 503 g
Buch, Englisch, Band 13, 278 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 503 g
Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui
            ISBN: 978-90-420-1197-7 
            Verlag: Brill
        
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Französische Literatur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatertheorie, Ästhetik des Theaters, Theaterkritik
Weitere Infos & Material
INTRODUCTION 
AVANT-PROPOS 
PART 1: Three Dialogues
1. Steve BARFIELD: THE RESOURCES OF UNREPRESENTABILITY: 
A Lacanian Glimpse of Beckett’s Three Dialogues 
2. David CUNNINGHAM: EX MIMESIS: 
Greenberg, Modernism and Beckett’s Three Dialogues 
3. Andrew GIBSON: THREE DIALOGUES AND BECKETT’S TRAGIC ETHOS 
4. David A. HATCH: “I AM MISTAKEN”: 
Surface and Subtext in Samuel Beckett’s Three Dialogues 
5. Lois OPPENHEIM: DISTURBING THE FEASIBLE: Object Representation in 
Three Dialogues with Georges Duthuit 
6. Jeremy PARROTT: “NOTHING NEATLY NAMED”: 
The Beckettian Aesthetic and Negative Theology 
7. Philip TEW: THREE DIALOGUES AS A LAUGHABLE TEXT?: 
Beckett’s Bergsonian Comedy 
PART 2: Beckett and Modern Theatre
8. Catherine LAWS: THE MUSIC OF BECKETT’S THEATRE 
9. Aleks SIERZ: “A RELEVANT AND CINEMATIC ENVIRONMENT”: 
Filming Beckett’s Plays 
10. Paul B. KELLEY: DRAMA AND/AS THE PURSUIT OF NARRATIVE: 
Cascando and Inferno XXIV 
11. Garin DOWD: KARAOKE BECKETT, OR JEREMY IRONS, MIMICRY 
AND TRAVESTY IN OHIO IMPROMPTU ON FILM 
12. John DEAMER: AUTHORITY AND RESISTANCE: The Event in What Where 
PART 3: Free Space
13. Jean-Pierre FERRINI: À PARTIR DU DÉSERT: Dante et l’ 'aphonie' de Virgile 
dans “Le calmant” de Samuel Beckett 
14. Darren GRIBBEN: SAMUEL BECKETT: NUMBER 465. Censorship of the Self 
and Imagination in Beckett’s Work After World War II 
15. Chiara MONTINI: WATT ET LE QUATRAIN HÉROÏQUE OU LE CHAOS EN RIME CROISÉE 
16. María José CARRERA: THE RUPTURE OF THE LINES OF COMMUNICATION BETWEEN SUBJECT AND OBJECT IN BECKETT’S FOUR NOVELLAS 
17. Marie-Hélène BOBLET-VIART: TOPIQUE ROMANESQUE ET DÉCONSTRUCTION 
NARRATIVE DANS MERCIER ET CAMIER





