Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 526 g
How to Understand and Use Financial Information to Set Strategic Goals
Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 526 g
ISBN: 978-0-7494-7150-7
Verlag: Kogan Page
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaft: Sachbuch, Ratgeber
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
- Chapter - 00: Introduction;
- Chapter - 01: What is strategy? What does financial strategy mean?;
- Chapter - 02: Financial strategy: why be in business?;
- Chapter - 03: Basic financial reports and concepts;
- Chapter - 04: What underpins financial statements?;
- Chapter - 05: Accounting ‘rules’: how accounting theory and rules affect the strategic numbers;
- Chapter - 06: Published or statutory accounts;
- Chapter - 07: Interpreting financial statements;
- Chapter - 08: Cash: the vital element;
- Chapter - 09: Management accounting: internal reports and business models;
- Chapter - 10: Budgeting;
- Chapter - 11: Investment appraisal: investment strategy;
- Chapter - 12: Structural or pure financial strategies;
- Chapter - 13: Summary