Buch, Englisch, 193 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 431 g
ISBN: 978-0-230-36935-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Presents the outcomes of a major 14-country project aimed at empowering girls and young women. Provides a discussion of their choices in life, comparing factors such as family background, health, education, employment opportunities and the use of and access to the internet.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
List of Tables List of Graphs List of Boxes Foreword Acknowledgements Introduction Demography, health and inequality: basic perspectives in life of young women Education and skills of young women Employment of young women Wages and working conditions of young women An industry outlook Governance, labour relations, union organisation - and the Internet! Perspectives for using the Internet on behalf of girls and young women: The case of the statutory minimum wage References Index