van den Bergen / Gregorius | Game Physics Pearls | Buch | 978-1-56881-474-2 | sack.de

Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 686 g

van den Bergen / Gregorius

Game Physics Pearls


1. Auflage 2010
ISBN: 978-1-56881-474-2
Verlag: A K Peters/CRC Press

Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 686 g

ISBN: 978-1-56881-474-2
Verlag: A K Peters/CRC Press


Implementing physical simulations for real-time games is a complex task that requires a solid understanding of a wide range of concepts from the fields of mathematics, physics, and software engineering. This book is a gems-like collection of practical articles in the area of game physics. Each provides hands-on detail that can be used in practical applications.

The chapters cover topics such as collision detection, particle-based simulations, constraint solving, and soft-body simulation. An introductory section provides the mathematical foundations and offers some background for the problems inherent in successful physics simulation. The contributors write based on their experience in developing tools and runtime libraries either in game companies or middleware houses that produce physics software for games on PCs and consoles.

van den Bergen / Gregorius Game Physics Pearls jetzt bestellen!

Zielgruppe


Academic and Professional Practice & Development

Weitere Infos & Material


Game Physics 101. Collision Detection. Particles. Constraint Solving. Soft Body. Skinning. Index.


Gino van den Bergen is an experienced 3D graphics and geometry developer working at DTECTA, which offers middleware for collision detection and custom 3D software development. He has over 15 years of experience programming 3D applications in C++ and 5 years of programming experience in the game industry. He earned a Ph.D. in computing science from Eindhoven University of Technology.

Dirk Gregorius is a contractor for game studios, middleware vendors, and publishers. He has extensive experience in the computer game industry, having worked at Havok and Factor 5, where he was responsible for cloth and rigid body physics.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.