Walker | Art In The Age Of Mass Media | Buch | 978-0-367-15939-9 | sack.de

Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 327 g

Walker

Art In The Age Of Mass Media


1. Auflage 2020
ISBN: 978-0-367-15939-9
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 327 g

ISBN: 978-0-367-15939-9
Verlag: Routledge


This book examines certain aspects of the condition of the fine arts in the age of the mass media. It identifies the differences between these two relatively autonomous realms and discusses the ways in which they interact.

Walker Art In The Age Of Mass Media jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction 1. Core Terms/Concepts 2. Art Uses Mass Culture 3. The Mass Media Use Art 4. Mechanical Reproduction and the Fine Arts 5. High Culture: Affirmative Or Negative? 6. Cultural Pluralism and Post-Modernism 7. Alternatives 8. Art and Mass Media in the 1980s 9. Artists and New Media Technologies 10. War, the Media and Art in the 1990s 11. Conclusion


John Walker holds a Ph.D. in solid state physics from the University of Reading. Mr. Walker is a technical manager for Racal Telecommunications Ltd. in Reading, United Kingdom.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.