Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 226 mm, Gewicht: 506 g
The Long-Distance Bus Industry in the USA
Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 226 mm, Gewicht: 506 g
Reihe: The Dynamics of Economic Space
ISBN: 978-0-7546-0207-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Schienenfahrzeugtechnik und -gewerbe
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Verkehrstechnologie: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Transport- und Verkehrswirtschaft
Weitere Infos & Material
Contents: Introduction; Main Routes: From Jitney to Giant: the early growth of long-distance bus transport in the USA; Missing connections: the long-distance bus industry in the USA from the Second World War to deregulation; Regional Highways: Tracing the hound: the Minnesota roots of the Greyhound Bus Corporation; Iowa’s bus queen: Helen M. Schultz and the Red Ball Transportation Company; Minnesota’s ‘Mr Bus’: Edgar F. Zelle and the Jefferson Highway Transportation Company: Alternative Avenues: The Motor Carrier Act of 1935: the origins and establishment of federal regulation of the interstate bus industry in the USA; “See this amazing America”: the long-distance bus industry’s use of advertising in its first quarter century; Not Rosie the Riveter: women’s diverse roles in the making of the American long-distance bus industry; On and off the buses: 1940s images from New York; Bibliographical essay and bibliography; Index.