Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 141 mm x 223 mm, Gewicht: 3894 g
Branding Nations at the World Expo
Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 141 mm x 223 mm, Gewicht: 3894 g
Reihe: Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy
ISBN: 978-1-137-36171-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us
A comprehensive discussion of how countries embrace branding as a crucial element in their pursuit of soft power and why certain nation-branding efforts succeed while others fail through the example of the 2010 World Expo in Shanghai.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Vergleichende Politikwissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Verwaltungswissenschaft, Öffentliche Verwaltung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Contents Illustrations Preface 1. Soft Power, Nation Branding, and the World Expo 2. Branding Nations 3. The Shanghai Expo as a Site for Nation Branding 4. Defining Nation Brands 5. Communicating Nation Brands 6. Experiencing Nation Brands 7. Remembering Nation Brands 8. Nation Branding as Strategic Narrative 9. Nation Branding: Perspectives, Practices, and Prospects Coda Notes