Weiss | Organizational Consulting | Buch | 978-0-471-26378-4 | sack.de

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 598 g

Weiss

Organizational Consulting

How to Be an Effective Change Agent
1. Auflage 2003
ISBN: 978-0-471-26378-4
Verlag: Wiley

How to Be an Effective Change Agent

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 598 g

ISBN: 978-0-471-26378-4
Verlag: Wiley


"Organizational Consulting" ist ein praktischer Leitfaden für Personalleiter, interne Berater und andere Fachleute im Bereich unternehmensinterne Veränderungen.

Er erläutert, was interne Berater tun müssen, um ihre Glaubwürdigkeit zu stärken, interne Marketingfähigkeiten zu entwickeln und die für ihre Arbeit geeigneten Methoden anzuwenden.

Das Buch erläutert praxiserprobte Verfahren, mit deren Hilfe interne Berater und Mitarbeiter im Personalwesen sich durch hervorragende Arbeitsergebnisse auszeichnen, ihre Karriere vorantreiben und zu einem Gewinn für ihr Unternehmen werden können.

Zu den behandelten Kernthemen gehört u.a. der Aufbau einer erfolgversprechenden Arbeitsumgebung und die Einführung von Interaktionen mit Gleichrangigen.

Autor Alan Weiss ist ein erfahrener externer Consultant, der Hunderte renommierter Unternehmen in aller Welt zu seinen Kunden zählt, so z.B. Mercedes-Benz, Hewlett-Packard, Merck und Chase.

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Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction.

PART I: THE ENVIRONMENT.

If It Walks Like A Duck: What Constitutes an Effective Internal Consultant?

Creating Peer Relationships: How to Be Perceived as a Credible Partner by Line Management.

Tools of the Trade: What You Must Possess to Avoid Being Thrown out the Door.

PART II: THE INTERACTIONS.

The Role of Conceptual Agreement: The Absolutely Best Way to Establish a Win/Win Project.

Formulating the Proposal: How to Ensure that You and the Buyer Meet Each Other's Expectations.

The Value Proposition: Why Every Client Knows What's Wanted but Not Necessarily What's Needed.

PART III: THE INTERVENTION.

The Pros and Cons of Living There: How to Maximize Strengths and Minimize Weaknesses.

The Politics of Terror: How to Reconcile Tough Issues without Being Drawn and Quartered.

Knowing When to Stop: How to Disengage, Give Credit, and (It's Allowed) Take Credit.

PART IV: THE AFTERMATH.

Assessing Value: How to Follow-Up and Leverage Your Success.

The Ethical Quandaries: When to Put Up, Shut Up, and Give Up.

More Suggested Rea dings.

Index.

About the Author.


ALAN WEISS, PhD, has consulted with hundreds of organizations around the world, including Mercedes-Benz, Hewlett-Packard, Merck, JPMorgan Chase, American Press Institute, and Times-Mirror Group. He lectures widely and has been a frequent guest on radio and television programs to discuss productivity and performance. He is also the author of twenty-one books, including Getting Started in Consulting and Million Dollar Consulting.



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