Buch, Englisch, 341 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 573 g
Philosophy, Ecology, and Cybernetics
Buch, Englisch, 341 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 573 g
ISBN: 978-3-319-93014-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Umwelt und Kultur, Kulturökologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction Stepping into the Play Frame: Cinema as Mammalian Communication
Chapter 2: Janus’s Celluloid and Digital Faces: The Existential Cyborg: Autopoiesis in Christopher Nolan’s Memento
Chapter 3: Documentary Intertext: Robert Gardner’s Dead Birds 1964
Chapter 4: Cinema’s Historical Incarnations: Travelling the Möbius Strip of Biotime in Cloud Atlas
From Novel to Film
Chapter 5: Documentary Intertext: John Marshall’s The Hunters 1957
Chapter 6: Janus Speaks: Multicultural Polyvocality: Trinh Minh-ha’s The Fourth Dimension and The Digital Film Event
Chapter 7: Documentary Intertext: Gregory Bateson’s and Margaret Mead’s Trance and Dance in Bali 1952
Chapter 8: Janus’s Interspecies Faces: Biomorphic Transformations in the Ecology of Mind in James Cameron’s Avatar
Chapter 9: Documentary Intertext: J. Stephen Lansing’s and André Singer’s The Goddess and the Computer
Chapter 10: Conclusion: Toward a Transdisciplinary Critical Theory of Film