Buch, Englisch, 150 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 231 mm, Gewicht: 218 g
How Commerce Can Reduce Conflict in Space
Buch, Englisch, 150 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 231 mm, Gewicht: 218 g
ISBN: 978-0-367-33783-4
Verlag: Taylor & Francis
This volume addresses the new rhetoric of space race and weaponization, with a focus on how the costs of potential conflict in space would discourage open conflict and enable global cooperation. It highlights the increasing dependence of the global economy on space research, its democratization, plunging costs of access, and growing economic potential of space-based assets.
Thoughtful, nuanced, well-documented, this book is a must read for scholars and researchers of science and technology studies, space studies, political studies, sociology, environmental studies, and political economy. It will also be of much interest to policymakers, bureaucrats, think tanks, as well as the interested general reader looking for fresh perspectives on the future of space.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Militärwesen Ausrüstung & Waffen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Weltraumforschung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Naturwissenschaften Astronomie Astronomie: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Einzel- und Großhandel
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Moderne Kriegsführung
Weitere Infos & Material
1. A New Space Craze 2. The Space Environment 3. Logics of Peace 4. The Commercial Space Peace 5. Is it a Trap? Arms Races in Space 6. The Rise of Private Actors 7. Racing into the Future