Buch, Englisch, 326 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 241 mm, Gewicht: 632 g
Professional Strategists and Practice Change, 1960 to Today
Buch, Englisch, 326 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 241 mm, Gewicht: 632 g
ISBN: 978-0-19-873889-3
Verlag: Oxford University Press, USA
Informed by interviews with corporate strategists and consultants at leading firms such as General Electric and McKinsey & Co, and drawing on the historical archives of strategy's pioneers, this book provides vivid insights into the trials and tribulations of practice change in the strategy profession. Above all, it stresses the hard work of the little recognized and sometimes eccentric individuals who have been leaders in practice change. By building on a wide range of illustrations, covering both successes and failures, the book draws out general lessons for practice innovation in strategy. Those studying the topic will be able to set standard strategy techniques in historical and social context and develop new areas for investigation, while practising executives and consultants should gain a sense of how to innovate in strategy - and how not to.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Arbeitsplatz, Arbeitsschutz, Gefahrstoffschutz
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Unternehmensgeschichte, Einzelne Branchen und Unternehmer
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines