Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 349 g
Analysis, History, Cases
Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 349 g
ISBN: 978-1-57181-851-5
Verlag: Berghahn Books
Through developing an original analytical framework that, for the first time, systematically relates productive, market and financial variables, the authors are able to rewrite the history of the car business since Henry Ford.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Verkehrstechnik | Transportgewerbe Fahrzeugtechnik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
Weitere Infos & Material
Introduction
Chapter 1. Financial and Physical Characteristics
Chapter 2. Investment and Productive Intervention
Chapter 3. Better Flow or Lower Wages
Chapter 4. Market Characteristics and Volume Fluctuations
Chapter 5. Unbalanced International Trade
Chapter 6. Ford and Toyota: Myth, Romance and Illusion
Chapter 7. BMC/BLMC/BL: Market-led Failure
Chapter 8. Western Europe: The Weak Industry and the Irresolute Confederation
Chapter 9. America versus Japan: Bad Companies or Different Social Settlements
Bibliography
Index