Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 281 g
Image, Performance and Identity
Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 281 g
Reihe: Media, Culture and Social Change in Asia
ISBN: 978-0-8153-6704-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
This book details original research into the practices and discourse of multimedia stardom alongside changing social and cultural landscapes in Hong Kong since 1980. It examines the cultural and sociological significance of stardom in the region, and the conditions which gave rise to such famous stars as Jackie Chan. This book elaborates the distinction between multimedia stardom and celebrity, asserting that in Hong Kong stardom has been central in the production and consumption of local media, while demonstrating the importance of multimedia stardom as part of the ‘cultural Chinese’ mediascape and transnational popular culture from both historical and contemporary contexts.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Tanz Andere Darstellende Künste
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Transformations in the Society and Popular Culture of Hong Kong 2. Multimedia Stardom in Hong Kong 3. Image 4. Performance 5. Identity 6. Stardom in and Beyond Hong Kong: Conclusions