Wolff | Does Education Really Help? | Buch | 978-0-19-518996-4 | www.sack.de

Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 242 mm, Gewicht: 582 g

Wolff

Does Education Really Help?

Skill, Work, and Inequality
Erscheinungsjahr 2006
ISBN: 978-0-19-518996-4
Verlag: Oxford University Press

Skill, Work, and Inequality

Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 165 mm x 242 mm, Gewicht: 582 g

ISBN: 978-0-19-518996-4
Verlag: Oxford University Press


This book challenges the conventional wisdom that greater schooling and skill improvement leads to higher wages, that income inequality falls with wider access to schooling, and that the Information Technology revolution will re-ignite worker pay. Indeed, the econometric results provide no evidence that the growth of skills or educational attainment has any statistically significant relation to earnings growth or that greater equality in schooling has led to a
decline in income inequality. Results also indicate that computer investment is negatively related to earnings gains and positively associated with changes in both income inequality and the dispersion of worker skills. The findings reports here have direct relevance to ongoing policy debates on educational
reform in the U.S.

Wolff Does Education Really Help? jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.