Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 128 mm x 197 mm, Gewicht: 159 g
Reihe: Routledge Modular Psychology
Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 128 mm x 197 mm, Gewicht: 159 g
Reihe: Routledge Modular Psychology
ISBN: 978-0-415-18659-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Social Influences looks at how we perceive ourselves and others and how this can influence our behaviour. It includes stereotyping and prejudice, obedience and conformity, collective behaviour and leadership.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologische Theorie, Psychoanalyse Behaviourismus
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Soziobiologie
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Neurobiologie, Verhaltensbiologie
Weitere Infos & Material
Introduction; Chapter 1 Obedience; Chapter 2 Conformity; Chapter 3 Independent behaviour; Chapter 4 Collective behaviour; Chapter 5 Leadership and followers; Chapter 6 Study aids;