Wyman | Making Great Games | Buch | 978-1-138-42747-1 | sack.de

Buch, Englisch, 252 Seiten, Format (B × H): 189 mm x 252 mm, Gewicht: 600 g

Wyman

Making Great Games

An Insider's Guide to Designing and Developing the World's Greatest Video Games
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-138-42747-1
Verlag: CRC Press

An Insider's Guide to Designing and Developing the World's Greatest Video Games

Buch, Englisch, 252 Seiten, Format (B × H): 189 mm x 252 mm, Gewicht: 600 g

ISBN: 978-1-138-42747-1
Verlag: CRC Press


Join videogame industry veteran Michael Thornton Wyman on a series of detailed, behind-the-scenes tours with the teams that have made some of the most popular and critically acclaimed videogames of the modern era. Drawing on insider's perspectives from a wide variety of teams, learn about the creation of a tiny, independent game project (World of Goo), casual game classics (Diner Dash, Bejeweled Twist), the world's most popular social game (FarmVille) as well as the world's most popular MMORPG (World of Warcraft), PC titles (Half Life 2) to AAA console games (Madden NFL 10), and modern-day masterpieces (Little Big Planet, Rock Band, Uncharted 2: Among Thieves). Hear directly from the creators about how these games were made, and learn from their stories from the trenches of videogames production. This book is an excellent resource for those working directly on game design or production, for those aspiring to work in the field, or for anyone who has wondered how the world's greatest videogames get made.

Wyman Making Great Games jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional Practice & Development


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part 1 PART 1 THE GAMES; Chapter 1 1 LITTLEBIGPLANET; Chapter 2 2 WORLD OF WARCRAFT; Chapter 3 3 DINER DASH; Chapter 4 4 Half-Life 2; Chapter 5 5 UNCHARTED 2: AMONG THIEVES; Chapter 6 6 ROCK BAND; Chapter 7 7 FARMVILLE; Chapter 8 8 BEJEWELED TWIST; Chapter 9 9 MADDEN NFL 10; Chapter 10 10 WORLD OF GOO; Part 2 PART 2 ANALYSIS; Chapter 11 11 COMMONALITIES: WHAT GOES RIGHT; Chapter 12 12 COMMONALITIES: WHAT GOES WRONG; Chapter 13 13 THE NATURE OF HIGH-PERFORMING TEAMS; Chapter 14 14 APPLYING THESE LEARNINGS TO YOUR GAME PROJECTS; Chapter 15 15 HIRING AND MANAGING FOR SUCCESSINDEX;


Wyman, Michael



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.