Buch, Englisch, 117 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 213 g
Reihe: SpringerBriefs in Education
Buch, Englisch, 117 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 213 g
Reihe: SpringerBriefs in Education
ISBN: 978-981-99-6818-3
Verlag: Springer
This book focuses on the attitudes of Macao tertiary students toward language after the handover. It shares the findings of a questionnaire survey and semi-structured interviews, which were conducted among freshmen of the University of Macao to investigate their attitudes toward Cantonese, Putonghua, English, and Portuguese, as well as their attitudes toward Macao's language planning and language policy. Utilizing a multidimensional and multilayered perspective in the study, this book also demonstrates the orientations of Macao tertiary students and the correlation between their social categories (gender and social class) and their attitudes toward language.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachpolitik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Sprachsoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Introduction.- Chapter 2 Literature Review.- Chapter 3 The Language Situation in Macao.- Chapter 4 Research Design.- Chapter 5 Questionnaire Survey Results.- Chapter 6 Interview Results.- Chapter 7 Discussion.- Chapter 8 Conclusions.