Buch, Englisch, 426 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 820 g
Reihe: Contributions to Economics
Economic and Legal Perspectives in the Digital Age
Buch, Englisch, 426 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 820 g
Reihe: Contributions to Economics
ISBN: 978-3-031-48082-9
Verlag: Springer Nature Switzerland
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Compliance
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Wettbewerbs- und Kartellrecht, Werberecht
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftswachstum
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Künstliche Intelligenz
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Industrielle Organisation
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Defining Competition & AI Developments.- Chapter 3. Competition & Governance.- Chapter 4. Competition, Market Power and Politics.- Chapter 5. Competition & AAI.- Chapter 6. US versus EU Competition.- Chapter 7. Chicago School, Harvard School, New Brandeis Movement & Competition.- Chapter 8. Formalism in Competition.- Chapter 9. Digital Transformation of EU & Competition.- Chapter 10. Digital Economy and Competition.- Chapter 11. FDI & AAI.- Chapter 12. Econometric Analysis of Digital Economy & Competition.- Chapter 13. Conclusions.