Buch, Englisch, 158 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 231 g
Concentrated Wealth in a Digital World
Buch, Englisch, 158 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 231 g
ISBN: 978-3-319-86046-6
Verlag: Springer International Publishing
This book will summarize what we know about technology and inequality across disciplines, and seek out new ways to analyze this relationship based on technology and business practices, with the objective of restoring digital technology as an engine of opportunity. Besides the unique focus on the role of technology in inequality, the book will have a unifying theme of tracing wealth creation and wealth capture in the technology sector, and relating specific practices—what technology companies actually do—to larger shifts in wealth and power. A clear conceptual framework will be used to analyze key industry case studies: search engines, social media, and the ‘sharing’ economy.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wohlfahrtsökonomie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Why Is Inequality Increasing in a Digital World?Chapter 2. Information Technology and Wealth ConcentrationChapter 3. The Digital Economy: New Markets, New GatekeepersChapter 4. Regulation and Taxation: The New Digital AdvantageChapter 5. Models, Mediation, and Mobilization: A Framework for Analyzing Technology and InequalityChapter 6. Technology and Inequality Case Study: Search Chapter 7. Technology and Inequality Case Study: Social Media Chapter 8. Technology and Inequality Case Study: The Sharing EconomyChapter 9. Restoring Technology as an Engine of Opportunity