Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 243 mm, Gewicht: 1280 g
A Global Perspective
Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 243 mm, Gewicht: 1280 g
ISBN: 978-0-387-28182-7
Verlag: Humana Press
Ilan Alon has made major contributions to the understanding of franchising, both through his own research and his compiling and study of the work of other leading researchers. Alon pioneered research into the internationalization of franchising with his published studies from Asia, Europe, Latin America and other parts of the world.
Zielgruppe
University libraries and academics interested in franchising, international marketing and global business
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
Weitere Infos & Material
Franchising Development.- Why Do Companies Use Franchising?.- What are the Social and Economic Benefits and Costs of Global Franchising?.- What is the Economic Impact of Service Franchising Investment?.- Franchising Strategies and Types.- Does Franchising Provide Superior Financial Returns?.- How Do Franchisors Evaluate Foreign Markets?.- When is Master International Franchising a Preferred Mode of Entry?.- How Do International Franchisors Cluster?.- Franchising in Emerging Markets.- Franchising in Russia.- Franchising in the Philippines.- Conversion Franchising in Slovenia.- Cases in International Franchising.- Franchising with Kodak in China.- The Internationalization of Marks & Spencer.- Concluding Remarks.