Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 368 g
Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 368 g
ISBN: 978-0-367-60591-9
Verlag: Routledge
Is it your objective to bring about positive change for your business or organisation by influencing the policy and regulatory environment in which you operate?
Do you need to know how to engage with decision-makers in government and other key influencers?
Are you looking to pursue or advance your career in Public Relations?
Ambitious practitioners working within Public Relations and Corporate Social Responsibility, inside or outside government respectively, and in private or non-profit organisations, will find this an invaluable guide.Revealing insights into the inner workings of government and drawing on real-life case studies, this book offers practical, clear, creative ideas and innovative strategies designed to empower Public Relations professionals to engage with key stakeholders effectively and to influence government policy and regulation. At a time of considerable uncertainty and ever-evolving government policy and regulation, this book shows how it is possible for businesses and organisations to have a voice and make an impact.
Chris Anastasi, a recognised authority in Public Relations, has helped national and global organisations influence government and effect major change. He now offers Public Relations practitioners an unmissable chance to become even more effective influencers through his book. Strategic Stakeholder Engagement is essential high-quality reading for anyone involved in public relations, government affairs, lobbying and social responsibility activities in countries around the world.
Zielgruppe
Postgraduate, Professional, and Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Schreiben und Publizieren, Kreatives Schreiben
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Energie- & Versorgungswirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen
Weitere Infos & Material
1. Setting the scene for strategic stakeholder engagement 2. Decision-makers 3. Key influencers 4. Stakeholder engagement processes 5. Organising for stakeholder engagement 6. Delivering the engagement strategy and programme 7. Reflection