Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 346 g
Special Emphasis on Data Analysis Using MS-Excel and R
Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 346 g
ISBN: 978-1-032-56752-5
Verlag: Routledge
This book deals with the basics of Research Methodology (RM) for Business Research and statistical analysis for dealing with data using two software: R (a free statistical analysis environment) and MS-Excel.
Apart from the basic concepts of Research Methodology, the book contains an additional chapter on improving academic writing. It contains important details on plagiarism, citation and referencing in MS-Word, and improving project/dissertation writing using free online software.
Print edition not for sale in South Asia (India, Sri Lanka, Nepal, Bangladesh, Pakistan or Bhutan)
Zielgruppe
General and Undergraduate Advanced
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Enzyklopädien, Nachschlagewerke, Wörterbücher
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Business Application Unternehmenssoftware
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
Weitere Infos & Material
1. Introduction to Business Research, Research Process, Secondary Data Research, and Its Tools and Techniques 2. Primary Data Research and Its Tools and Techniques 3. Measurement, Scaling and Sampling 4. Data and Method of Analysis (Using Excel and R) 5. Improving Academic Writing (Additional Chapter)