Bao | Silence in English Language Pedagogy | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 0 Seiten

Bao Silence in English Language Pedagogy

From Research to Practice
Erscheinungsjahr 2023
ISBN: 978-1-009-02265-1
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

From Research to Practice

E-Book, Englisch, 0 Seiten

ISBN: 978-1-009-02265-1
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Silence in language learning is commonly viewed negatively, with language teachers often struggling to interpret learner silence and identify whether it is part of communication, mental processing, or low engagement. This book addresses silence in language pedagogy from a positive perspective, translating research into practice in order to inform teaching and to advocate greater use of positive silence in the classroom. The first half of the book examines the existing research into silence, and the second half provides research-informed practical strategies and classroom tasks. It offers applicable principles for task design that utilises rich resources, which include visual arts, mental representation, poetry, music, and other innovative tools, to allow both silence and speech to express their respective and interrelated roles in learning. Comprehensive yet accessible, it is essential reading for academic researchers and students in applied linguistics, TESOL, and language teaching, as well as for language teachers and educators.

Bao Silence in English Language Pedagogy jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Embracing silence in education; 2. The presence of silence in second language acquisition; 3. Trends in silence research; 4. Elements that shape pedagogy for silence; 5. Problematising silence; 6. Ways of addressing classroom silence; 7. Online silence; 8. Coping with undesirable online silence; 9. Silence in ELT task design; 10. Some ideas for silence research.


Bao, Dat
Dat Bao is Senior Lecturer at Monash University, Australia. He is editor-in-chief of the Journal of Silence Studies in Education. Notable publications include Understanding Silence and Reticence (Bloomsbury, 2014).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.