Berger | Beyond Reason | Buch | 978-0-520-29275-8 | sack.de

Buch, Englisch, 552 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 164 mm x 241 mm, Gewicht: 866 g

Berger

Beyond Reason

Wagner contra Nietzsche
1. Auflage 2016
ISBN: 978-0-520-29275-8
Verlag: University of California Press

Wagner contra Nietzsche

Buch, Englisch, 552 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 164 mm x 241 mm, Gewicht: 866 g

ISBN: 978-0-520-29275-8
Verlag: University of California Press


Beyond Reason relates Wagner’s works to the philosophical and cultural ideas of his time, centering on the four music dramas he created in the second half of his career: Der Ring des Nibelungen, Tristan und Isolde, Die Meistersinger von Nürnberg, and Parsifal. Karol Berger seeks to penetrate the “secret” of large-scale form in Wagner’s music dramas and to answer those critics, most prominently Nietzsche, who condemned Wagner for his putative inability to weld small expressive gestures into larger wholes. Organized by individual opera, this is essential reading for both musicologists and Wagner experts.

Berger Beyond Reason jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface

Prologue: Beyond Autonomy
The Uncanny Grace: A Gloss on Kleist’s Marionettes
Reason
Beyond Reason  History  Nation  Will
Religion, the Enlightenment, the Counter-Enlightenment: The New Configuration

part one
1. The Secret of Music-Dramatic Form: Music Drama as Opera
2. Der Ring des Nibelungen: The Anarchist Utopia
Das Rheingold: The Fall
Die Walküre: How One Becomes Human  Act 1: Becoming Wagner  Act 2: Becoming Brünnhilde  Act 3: Waiting for the Hero
Siegfried: How One Becomes a Hero  Act 1: Getting the Sword  Act 2: Using It  Act 3: The Awakening
Götterdämmerung: The Apocalypse  Prologue: The Past and the Future  Act 1: The Entrapment 1  Act 2: The Entrapment 2  Act 3: Death and Transfiguration  The Myth of Revolution

part two
3. Tristan und Isolde: The Erotic Utopia  The Lyrical Axis  The Narrative Axis  The Orchestral Strand  The Music-Dramatic Form  The Myth of Will
Postscript
4. Die Meistersinger von Nürnberg: Politics after Tristan  Act 1: The Knight’s Failure  Act 2: The Clerk’s Failure  Act 3, Part 1: A Lesson in Poetics  Act 3, Part 2: The Shoemaker’s Triumph  The Myth of Nation
5. Parsifal: Ethics after Tristan  The Communion Sequences of Acts 1 and 3  The Monologues of Acts 1 and 3  Act 2: The Kiss of Self-Knowledge  The Music-Dramatic Form  Eros and Agape  The Myth of Redemption  Epilogue: Wagner contra Nietzsche  Wagner and Nietzsche: A History of the Relationship  Becoming Nietzsche  Nietzsche contra Wagner, Wagner contra Nietzsche

Appendix 1. Das Rheingold: The Music-Dramatic Plan
Appendix 2. Die Walküre: The Music-Dramatic Plan
Appendix 3. Siegfried: The Music-Dramatic Plan
Appendix 4. Götterdämmerung: The Music-Dramatic Plan
Appendix 5. Tristan und Isolde: The Music-Dramatic Plan
Appendix 6. Die Meistersinger: The Music-Dramatic Plan
Appendix 7. Parsifal: The Music-Dramatic Plan
Acknowledgments
Abbreviations Used in Notes
Notes
Works Consulted
Index


Karol Berger is Osgood Hooker Professor in Fine Arts, Emeritus, Department of Music, Stanford University. His award-winning books include Musica Ficta; A Theory of Art; and Bach’s Cycle, Mozart’s Arrow.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.