Buch, Englisch, 151 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 226 g
Reihe: Palgrave Advances in the Economics of Innovation and Technology
Redefining Competition, Building Cooperation
Buch, Englisch, 151 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 226 g
Reihe: Palgrave Advances in the Economics of Innovation and Technology
ISBN: 978-3-319-83690-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Industrielle Organisation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Industrie- und Technologiepolitik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
Weitere Infos & Material
1. The Technology: Has Digital Communication Technology Changed the Way Markets Function? Competition or Cooperation?2. The Drivers: Connectivity, Data, and Attention3. The Trends: Granularity, Behemoths, and Cooperation4. The Independent Contractor and Entrepreneurship in Labor Markets 5. The On-Demand Economy and How We Live: Communication, Information, Media, and Entertainment6. The Sharing Economy: Information Cascades, Network Effects, and Power Laws7. The Private World of Sharing and Cooperation: Lines not Walls8. The Internet and Regulation: Freedom Necessitates Oversight9. The Conclusion: We Cooperate to Better Comprehend