Buch, Englisch, 278 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 567 g
Novelty and Surprise in Consumer Choice
Buch, Englisch, 278 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 567 g
Reihe: Routledge Frontiers of Political Economy
ISBN: 978-0-415-17190-8
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Binnenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
1. Introduction, Part 1 The Hedonics of taste: utility, novelty and change2. Choice without utility? Some reflections on the loose foundations of standard consumer theory 3. Economic change, choice and innovation in consumption 4. Taste for novelty and novel tastes: the role of human agency in consumption Part II Consumers as producers and problem solvers: consumption capabilities5. Cognition and innovation 6. The organization of consumption 7. Consumer goals a journeys into the unknown Part III Adoption and diffusion of new goods: illustrative analyses 8. Work and the sirens of consumption in eighteenth-century London 9. Silk purses out of sows' ears: mass rarefaction of consumption and the emerging consumer-collector 10. Novelty, imitation and habit formation in a Scitovskain model of consumption Part IV Consumption and communication 11. Consumption in postmodernity: social structuration an dteh construction of the shelf 12. On the consumption of signs