E-Book, Englisch, 206 Seiten
Bjork Indonesian Education
Erscheinungsjahr 2005
ISBN: 978-1-135-48424-8
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Teachers, Schools, and Central Bureaucracy
E-Book, Englisch, 206 Seiten
Reihe: East Asia: History, Politics, Sociology and Culture
ISBN: 978-1-135-48424-8
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Indonesian Education: Teachers, Schools, and Central Authority, the first published study of life inside Indonesian schools, explores the role that classroom teachers' behavior and locates their actions within the broader cultures of education and government in Indonesia.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
Weitere Infos & Material
Preface: Glimpses of Life in an Indonesian Junior High School
Chapter One: Introduction
Chapter Two:Contextualizing the Puzzle
Chapter Three: Creation and Development of Educational Decentralization
Chapter Four: Connecting Current Conditions to Their Historical Roots
Chapter Five: Two Distinct Worlds
Chapter Six: Teacher Attachments to the System
Chapter Seven: Policy Implementation at the Local Level
Chapter Eight: Autonomy and Resistance at St. Timothy's Junior High
Chapter Nine: Conclusion