Bloor / Frankland / Thomas | Focus Groups in Social Research | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 120 Seiten

Reihe: Introducing Qualitative Methods series

Bloor / Frankland / Thomas Focus Groups in Social Research


1. Auflage 2000
ISBN: 978-1-4462-2366-6
Verlag: SAGE Publications
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark

E-Book, Englisch, 120 Seiten

Reihe: Introducing Qualitative Methods series

ISBN: 978-1-4462-2366-6
Verlag: SAGE Publications
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark



There is an increasing divergence of focus group practice between social researchers and commercial market researchers. This book addresses the key issues and practical requirements of the social researcher, namely: the kinds of social research issues for which focus groups are most and least suitable, optimum group size and composition, and the designing of focusing exercises, facilitation and appropriate analysis.The authors use examples, drawn from their own focus groups research experience, and provide exercises for further study. They address the three main components of composition, conduct and analysis in focus group research and also acknowledge the increasing impact the Internet has had on social research by covering the role and conduct of `virtual focus groups'.

Bloor / Frankland / Thomas Focus Groups in Social Research jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.