Buch, Englisch, 173 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 246 g
Practitioners, Organisations and Institutions
Buch, Englisch, 173 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 246 g
ISBN: 978-3-319-88037-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Internet, E-Mail, Social Media
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
Weitere Infos & Material
Chapter one. Journalism and Social Media: An Introduction.- Chapter two. Social media and Journalism Practice.- Chapter three. Journalism and social media audiences.- Chapter four. Social media and the newsroom: new relationships, new policies, new practices.- Chapter five. Big data, algorithms and the metrics of social media news.- Chapter six. Shifting values, new norms: Social media and the changing profession of journalism.- Chapter seven. News in social media environments: Journalism in a ‘post-truth’ world.- Chapter eight. Where to from here for professional journalism?.