Brown / Boulderstone The Impact of Electronic Publishing
1. Auflage 2008
ISBN: 978-3-598-44013-7
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
The Future for Publishers and Librarians
E-Book, Englisch, 375 Seiten, Format (B × H): 230 mm x 150 mm, Gewicht: 10 g
ISBN: 978-3-598-44013-7
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Dieses Werk stellt den künftigen Umfang des elektronischen Publizierens dar und bietet praktische Hilfe bei der Planung und Entscheidungsfindung hinsichtlich der Investitionen in Informationssysteme für elektronische Medien. Als Resultat aus dem Bedarf an fundierter Information angesichts sich rasant ändernder Technologien entstand dieser Titel als zweite Ausgabe des erfolgreichen "Electronic Publishing and Libraries: Planning for the Impact and Growth to 2003". Pluspunkte: - hohe Fachkompetenz beider Autoren - praktische Hilfestellung für Bibliothekare und Verleger z.B. bei Investitionen
Zielgruppe
Books and Publishing, Libraries, Information and Documentation / Bibliotheken, Verlage, Buch- und Bibliothekswissenschaftler, Bibl
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
1;Frontmatter;1
2;Contents;5
3;Abstract;15
4;Acknowledgements;19
5;Chapter 1. Background;21
6;Chapter 2. Industry Evolution;31
7;Chapter 3. End User Behaviour;49
8;Chapter 4. Measuring the Value of Information;67
9;Chapter 5. Electronic Information Industry Structure;85
10;Chapter 6. The Key Players;93
11;Chapter 7. Publication Formats;123
12;Chapter 8. Legal Developments;147
13;Chapter 9. Geographical Trends;151
14;Chapter 10. Research Disciplines;161
15;Drivers for Change;177
16;Chapter 11. BusinessModels as Driver for Change;181
17;Chapter 12. Funding Research as a Driver for Change;205
18;Chapter 13. Efficiency Improvements as a Driver for Change;231
19;Chapter 14. Technology as a Driver for Change;249
20;Chapter 15. Data and Datasets as a Driver for Change;263
21;Chapter 16. Mining of Text and Data;275
22;Chapter 17. E-science and Cyberinfrastructure as Drivers for Change;283
23;Chapter 18. Workflow Processes and Virtual Research Environments;287
24;Chapter 19. The Semantic Web as a Driver for Change;291
25;Chapter 20. MobileDevices as Driver for Change;295
26;Chapter 21. Archiving and Preservation as Drivers for Change;299
27;The Google Generation;307
28;Chapter 22. Findability as a Driver for change;309
29;Chapter 23. Web 2.0 and Social Collaboration as Drivers for Change;321
30;Chapter 24. Trust;339
31;Chapter 25. Timeline – Emergence of Electronic Publishing;343
32;Chapter 26. Summary and Recommendations;349
33;Backmatter;361